lørdag den 7. august 2010

Nostalgi og shopping - update

Hvad er det mest ulogiske at gøre en dejlig fredag kl 10.00?
At gå i biffen og se Bølle Bob! Men det gjorde børnene, mormor og jeg altså i går. Ungerne syntes filmen var skøn - det syntes vi voksne også, og for mig var det også en rejse tilbage i tiden. Jeg er jo et barn af Bølle Bob... så jeg kunne synge med på de fleste af sangene... ren skøn nostalgi!

Bagefter rippede vi en Build a Bear forretning og jeg fik købt nogle ruller Amann tråd til at quilte med. Ofte bruger jeg en specialtråd som overtråd, men vil jo også gerne bruge tråd i lækre farver i undertråden. Jeg har selvfølgelig masser af spoler med undertråd liggende, men Brother og Bernina passer ikke sammen. Så nu har jeg indkøbt et lille udvalg at super god, billig (1000m for 30 kr) og tynd tråd, så jeg kan lave et lille Bernina-undertråds-udvalg! Det er en 100% polyestertråd, som ligger rigtig pænt i quiltningen. Eneste minus er, at den ikke kan stryges ved høj varme... men det er jo ikke aktuelt med noget der er quiltet, så det er uden betydning. Tråden er købt hos Guldager Symaskiner i Århus.


Efter at have syet en god stak gæs tidligere på ugen, blev det tyderligt, at der skulle noget pangpink med blandt gæssene, så jeg måtte også på jagt efter nyt pink stof (havde faktisk ikke noget i gemmerne - tror der eller ej). Først en tur i Himmelblå, hvor jeg fandt disse to stykker... lækre Kaffe Fasset prikker.


Og så bagefter et smut til Helene Juul. Her var der "fyraftens-sy-café" og rigtig hyggeligt, så det blev til lidt mere end et lille smut. Jeg fandt det sidste af noget lækkert pink stof og så lige, inden jeg gik ud af døren, de skønneste limegrønne taskehanke med prikker!!! Jeg har ventet på, at de skulle komme hjem, så jeg blev rigtig glad. De skal bruges på en "cowboy-shorts-taske"... Monster clipsene er fra Søstrene Greene... de hoppede bare ned i kurven tidligere på dagen.



Så i aftes til "Hit med Sangen" slog nostalgien til igen for fuld skrue. Der blev sunget en mikro bid af en meget fortærsket kærlighedssang og pludselig lød det i mit hoved...

"Så´n nogen som os, hvar jo brug for en tequila
og den tequila havde vi tænkt skulle komme fra dig
så skynd dig lidt, du er lige ved at være der
køb nu bare den tequila til mig!"

Og ja, det virkede, jeg og nogle herlige veninder fik tilsunget os del gratis tequila hin lørdag i 1997!

Maria

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det hele nogle dejlige farver. Hvor har du købt polyester-sytråden?
Hilsen Kirsten.

Kari sagde ...

Helt igennem en perfekt dag. Jeg kender dog ikke lige den version af teksten, men tror sagtens jeg kunne lære den.