søndag den 1. august 2010

Først til mølle!!! Update!

Som altid, når vi kører ude på de danske landeveje i sommerhalvåret, bliver der gættet lystigt på kornsorter. Manden min, der er uddannet landmand, sidder så og sukker i et væk, for det er ikke altid lige godt. På ferien havde vi også min mor med og det højnede bestemt ikke succesraten på dette punkt. Derfor beslutte manden og jeg, at nu skulle der være skole til stor morskab for både store og små. Der blev indsamlet de 6 mest almindelige danske afgrøder og så skulle vi hver især skrive op, hvad der var hvad. OK - jeg havde topscore, men det var med 4 rigtige... ikke noget at prale af!

Nu er spørgsmålet så: Kan du kende de 6 mest almindelige afgrøder fra hinanden?


Se på billedet og kom med dine 6 bud. Skriv nummer og nave i sæt adskildt af et punktum. Den første med 6 rigtige, vinder disse to små bokse.



Maria

Update: Ja, ja Berit du skønne bondekone. Du var først med et rigtigt svar, så der kommer en pakke til dig en af dagene... Jeg lægger lige ÅQ udfordringen med. Knus

9 kommentarer:

tubakk sagde ...

Hei. Liker slike utfordringer. Tror kornsortene er
1-rug
2-spelt
3-havre
4-hvete
5-bygg
6-raps

Dette er i alle fall mitt forslag. Ha en fin søndag videre!

Berit sagde ...

Jeg prøver også lige.
1. Vinterbyg
2. Vårbyg
3. Havre
4. Hvede
5. Rug
6. Raps

Anonym sagde ...

Jeg kommer lige med mit bud
1. Byg
2. Vårbyg
3. Havre
4. Hvede
5. Rug
6. Raps

Jette sagde ...

Det var min komentar som var anonym, ved ikke lige hvorfor.
Spændende konkurrence.
Jette

Anonym sagde ...

Hej Maria Her er mine bud:
1. Byg
2. Emmer
3. Havre
4. Hvede
5. Rug
6. Raps.
Med venlig hilsen

Lisbeth

Anonym sagde ...

Hej Maria
Tror det er:
1. byg. 2.'enkorn. 3. havre. 4. hvede. 5. rug. 6. raps.
Mvh
Asta Ch

Anonym sagde ...

1: vinterbyg, 2: vårbyg, 3: havre,
4: hvede, 5: rug, 6: vinter raps
Hilsen Joan M

Anonym sagde ...

Mit gæt:
1:Vinterbyg
2:vårbyg
3:havre
4:hvede
5:tridicale
6:vinterraps.

Hilsen Anne M.N.

Berit sagde ...

Ha ha! der er da gået en bondemand tabt i mig:) Tak skal du have.