tirsdag den 14. april 2009

Ny taske/New bag

Her er den så min nye forårstaske. Lige mine farver og med det skønneste lidt blanke stof som foer - en rest fra min solskindstaske.


Jeg har lavet en todelt lomme, så der er plads til mobilen og kamera/MP3.



Som noget nyt, har jeg lavet ikke bare én men to stropper; en med karabinhage til mine nøgler og en med ... tja, aner ikke hvad den hedder, men her kan kamera/MP3/telefon sættes fast. Stroppen er så lagn, at "vedhænget" sagtens kan ligge beskyttet i lommen. Og se: en stofbetrukket knap! Super nemt at lave, det bliver ikke sidste gang! Nå ja, må lige prale lidt på min Brothers vegne: den syede gennem 18 lag stof uden at kny, da jeg syede vedhængene i enden af mine stropper. Det er da godt klaret!
Mønsteret på tasken kan købes her

I påsken fik jeg også syet to af blokkene til A Tisket A Tasket. Efter at baggrundsstoffet var skåret, blev jeg inspireret her til at lave blokkene "on point". Jeg kan lige forestille mig hvor skønt det kan blive med stolper, hjørnesten og små applikationer i de tomme "sidetrekanter". Men, men, men, nu fylder de enkelte blikke jeg anderledes når baggrunden vender sådan, så jeg kommer til at lave lidt om på opsætningen at ex. fuglene i blok 2.



Jeg har masser af stof at gøre godt med, for jeg har taget hul på den pakke med 40 FQ, jeg egentlig havde købt Nice People Nice Things. Jeg har haft mønster, stof og DMC liggende klar i skabet i 7 måneder, uden at tage hul på det og grunden er stoffet... Det havde ikke lige den nuance, som jeg gerne ville have... Men, nu bliver det så brugt her, hvor det er super godt og en ny FQ pack er på vej, så jeg kan komme igang med Nice People Nice Things.

Maria

A new bag for spring and two blocks A Tsiket A Tasket.

5 kommentarer:

Anna sagde ...

Så fin väskan blev!

Jag gillar idén att sätta A tiskit a tasket-blocken diagonalt, det blev jättesnyggt. Det ska jag nog också göra - jag har ju inte hunnit börja på dem än. Tack för inspirationen!

Berit sagde ...

Hvor er den bare super sej, rigtig godt med vedhængene:)
Berit

Anonym sagde ...

Det er da fuldstændig umuligt at holde fast i den mindste smule surhed eller lign., når man ser på din blok i dag. Herligt.
Knus
mor

Anonym sagde ...

super dejlig taske du har syet og er helt misundelig på at jeg ikke fik ideen til at vende mine kurve som du har gjort...ser bare for godt ud og så er dine kurve med indhold bare så flotte.
Knus, Helle

Ullis sagde ...

Åhh vilken snygg väska! Härliga vårfärger som man blir glad av! Kramar Ullis