søndag den 15. november 2009

Lapperi...

Af en eller anden grund går det altid sådan, at når jeg har fået ryddet så meget op, at det er muligt at se hvordan mit lapperi ser ud, ja så kommer jeg lige på noget, jeg er nød til at lave og glemmer alt om at få taget billeder... Altså ikke at jeg roder særlig meget at en patchworker at være (mor!).

Men forleden dag fik jeg skudt et par billeder alligevel...


Vigtigst af alt er sypladsen.
Forrest i billedet en lille kommode på hjul med påsat strygeplade. Symaskinen er nedsænket i bordpladen, så sybordet flugter med selve pladen. Det giver fantastisk god arbejdsplads - specielt nu hvor jeg er hodt op med at rode på bordet!


Find en fejl!
Symaskinen er på "wellness - ophold" hos Guldager symaskiner... Ï stedet har jeg sat den afsavede plade i bordet og lavet det om til tegnebord... I baggrunden ses (naturligvis fra IKEA) ophæng med 4 blikbøtter. Forsøger at holde orden i indholdet... ting til optegning, skæregrej, diverse smådimser... men det holder ikke helt. Vigtigst er dog, at indholdet ikke ligger på bordet! Til venstre skimtes lige min designvæg - den er så at sige lig ved hånden.


Mit inspirations hjørne!
Stolen (igen IKEA) er bare helt fantastisk skøn at flyde ud i - jeg kan uden problemer tage mig en lille lur der (ok... hvor kan jeg ikke det???). Jeg vender den gerne mod vinduerne, så jeg kan se blade (sne???) flagre forbi, når der skal syes noget i hånden. Quilten hørte oprindelig til i stuen, men da jeg først havde fået hængt billede op og sat lampe, vaser mv. på reolen, så måtte den bestemt ind til mig!

Resten - det vil sige skæreplads og skabe... kommer en anden dag.



Sådan ser min "Design Udfordring" ud efter 3. omgang. Det vil sige, yderste kant er ikke syet på endnu, for af en eller anden grund kom jeg til at skære min spacer (den der ramme) 1/4 inch for smal. ØV! Men imorgen kommer søde Pia forbi med en lille leverance til mig... Dejligt med så gode veninder!

Maria

6 kommentarer:

Marit Johanne sagde ...

Så fint syrom du har! Kjenner meg igjen i det at når en rydder så finner man plutselig ut noe man skulle lage. "Å der var det stoffet, ja,- eller det mønsteret" :D Blir nesten aldri ferdig med å rydde før jeg begynner på noe nytt. Så deilig inspirasjonsstol du har også, og den quilten passet jo så godt til bildet!

May Britt sagde ...

Du har virkelig et koselig syrom.
Og utrolig hvor mye flott Ikea kan bidra til syrommene våre :)

ingedk sagde ...

Dejligt syrum og sikke en flot quilt i den hvide Ikea flydestol, jeg kan godt forstå at du bliver inspireret i de kreative omgivelser.
Hyggeligt at hilse på dig i Vejerslev :-)

Bedstes Patchwork sagde ...

Det er et super fint syrum du har fået lavet og den stol ser bestemt ud til at være god til kreative tanker og også en lille en på øjet ;-)

Anna sagde ...

Å, vilket härligt syrum du har! Det där sybordet ser alldeles fantastiskt praktiskt ut!

Yvonne sagde ...

Skønt sybord - lige sådan et man altid mangler. Har du selv fikset det? og sikke en skøn Design Udfordring - elsker de farver.