onsdag den 25. november 2009

Dovenskab eller...?

Da jeg startede med at sy patchwork, vaskede jeg alt mit stof inden brug. Jeg lavede et sindrigt system (igen igen), så jeg altid vidste, om stoffet var vasket eller ikke havde nået det endnu. Naturligvis virkede mit system ikke ret længe og jeg blev i øvrigt rigtig træt af at skulle stryge i tide og utide, så jeg gik over til "minus-vask-systemet". Og det har jeg så brugt lige siden... og det virker, for jeg skal jo ikke gøre noget, før jeg kan bruge mit lækre stof. Men så indimellem bliver jeg alligevel lidt lunken ved det - som da jeg skulle vaske denne løber og jeg jo godt ved at rød har det med at smitte så farlig meget af. Men så findes der jo heldigvis "Farvebeskyttere fra Dr. Beckmann" og det er bare noget der virker! Lige en klud eller to med i vaskemaskinen og så snupper den al den overskydende farve.


Andre gange skærer jeg et lille hjørne af et nyt stykke stof, putter det i et glas og hælder meget varmt vand over. Smitter det ikke af, når jeg så nuldrer stoffet lidt, så føler jeg mig ret sikker på, at det heller ikke gør det i vask. Optimist??? Måske, men indtil videre har jeg ingen probelmer haft, så jeg har nok endelig fundet mig et "skudsikkert" system!

Maria

2 kommentarer:

Lis sagde ...

Hej - hvor køber du de Farvebeskyttere fra Dr. Beckmann? mvh

Maria Harrits sagde ...

Jeg har købt disse i netto. Det er sådan lidt held, når jeg finder nogle pakker og køber så gerne et lille lager hjem. De kan også fåes i Superbedst, har jeg ladet mig fortælle...