søndag den 21. september 2014

Absolut fantastisk!

En hel lørdag i selskab med en dygtig, inspirerende og yderst dedikeret patchworker - og en flok engagerede kvinder - det var hvad i går bød på hos mig! Sikke en vitaminindsprøjtning!
Sue Daley i fuld vigør. Jeg forsøgte uden held at få et "stillestående" billede af Sue, men det lykkedes bare ikke. Der var fuld fart over hende, og hun delte ud af viden, teknikker og anekdoter i den helt store stil. Af en eller anden grund fik jeg først gang i fotograferingen til aftenens "Trunkshow", hvor Sue viste nogle af hendes helt vidunderlige quilts frem. Jeg sad på gulvet og tog en del billeder... og jeg må indrømme, at jeg nok havde mit fokus mest rettet på quiltningen, hvilket de næste billeder tydeligt vil vise!
Fantastisk quiltning med stor variation.
Super skønt quiltemønster, jeg da lige skal forsøge mig med!

Denne quilt "Marmelade" er jeg helt forelsket i... så måske den skal gennem min synål i løbet af vinteren? 
Og quiltningen er noget helt for sig selv!

Helt ny og fantastisk quilt. Stofferne er Sue Daleys eget design (Riley Blake), 
og er lige på trapperne til at blive "frigivet". Også her er quiltningen formidabel!

Hvad jeg selv syede i løbet af dagen... det har jeg ikke fået fotograferet, men det kommer... ikke at der er meget at vise frem. Dog viste Sue os en helt fantastisk trick til fussy cutting (mønstersøgning), som jeg har fået lov til at vise her på bloggen! Glæd Jer!

Maria
Hvis du gerne vil se flere billeder fra kurset, 
hold da øje med Helene Juuls blog - der kommer indlæg med skønne billeder en af dagene.

5 kommentarer:

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Det var en super inspirerende dag :-). Du har sagt det hele, Søde (så taler vi ikke mere om de små sko ;-)) ).
Knus

Liv Aagot's Quilt Blog sagde ...

Så inspirerende og flott dag dere må ha hatt! Jeg hadde nylig gleden av å være på kurs med Sue Daley på Norsk Quiltefestival, Sew smart bag. Ta gjerne en titt på bilde av oss på bloggen min :))

Annestof sagde ...

Det ser ud til, at du har haft en meget inspirerende dag. Skønt. Glæder mig til at se det, der kommer gennem din nål.

Bedstes Patchwork sagde ...

Skønne quilts i har set og en super flot quiltning der er i dem. Jeg kan godt forstå du er vild med tæppet Marmelade, det er bare super flot. Hun lyder som en spændende dame.
Hanne

Kari sagde ...

Jeg kan kun give dig ret. Det var fantastisk