onsdag den 27. august 2014

Afstemning... - sætter du dit kryds?

Fra i dag og til fredag aften kl 22, har jeg en lille afstemning kørende i øverste højre hjørne af min blog. Hele molevitten handler om medlemslkab af Dansk Patchwork Forening og/eller lokalgruppe under denne.

Der er fire svarmuligheder:

  • medlem af DPF
  • medlem af DPF og lokalgruppe(r)
  • medlem af lokalgruppe(r)
  • Intet af ovenstående


Bare sæt dit kryds!!! Og smid gerne en kommentar, hvis du har noget at tilføje.

Håber på at rigtig mange til være med!

Maria

Jeg har fået flere kommentarer på, hvorfor jeg spørger om det. Først og fremmest fordi jeg er af nysgerrig natur! Jeg har forhørt mig hos DPF om fordelingen, og hvilket de ikke har nogle tal på. Derfor forsøger jeg at få et overblik over det af denne vej. 
Og så lige en opfordring - alle er velkomne til at skrive (som altid), men vælger man at skrive som "anonym", er det god skik at underskrive sig med som minimum sit fornavn.

19 kommentarer:

Anni Sparwath sagde ...

Jeg har været medlem af Dansk Patchworkforening lige siden den startede i 1986 - og har ALLE medlemsbladene, som de første år blev udgivet som A4 hefter fra en alm. kopimaskine. Ret nostalgisk at tænke på. I dag nyder jeg til fulde det fantastisk flotte blad, de udgiver.

Unknown sagde ...

Når jeg ikke er medlem af en lokalgruppe skyldes det, at jeg kommer i Egense Husflid. Vi har mødeaften samme aften som lokalgruppen. - Har været medlem i mange år, og er glad for Kludemagasinet. Skal også til træf på søndag.

Anonym sagde ...

Det er interessant for vi som svarer, eller påtænker at svare på din undersøgelse, hvorfor du har sat den igang?

Håndarbejde skal der til sagde ...

Var faktisk ikke klar over at der.. fandtes sådanne foreninger.. Men har heller ikke søgt på det..

Hyggehygge
Marianne

Anonym sagde ...

Som jeg kan se er der tidligere blevet spurgt om, hvorfor du har sat dette i gang. Det er jeg også interesseret i at vide.
Jeg er medlem af to lokalgrupper, og selvfølgelig Dansk Patchwork Forening. I den ene lokalgruppe er det et krav at alle er medlem af DPF, i den anden er det ikke, et krav men en opfordring.
Til oplysning hedder det at mindst 20 personer i en lokalgruppe, skal være medlemmer af DPF, for at man kan være en lokalgruppe.
Så er spørgsmålet: hvem skal køre på "frihjul" i de grupper det ikke er et krav?
Jeg vil ikke undvære DPF, og de informationer jeg får gennem deres blad kludemagasinet.

lone nygaard sagde ...

Hejsa Maria. Jeg er selvfølgelig medlem af DPF og syr i to lokalgrupper, hvoraf den ene er under DFP. quilteglad hilsen fra Ln

grymerspalet sagde ...

Jeg har sat kryds i afstemningen. Men udover at være medlem i DPF og lokalgruppen "Skanderborg quilterne", er jeg også med i en håndarbejdsgruppe en gang ugentlig på "Gedvedhus" - byens plejehjem, hvor alle over 60 kan deltage gratis.

Anonym sagde ...

Hejsa Maria
Jeg er ikke medlem af DPF, af flere grunde:
Det virker til at være en lidt tilbagetrukket forening, jeg ser ikke nogle reklame fremstød for at få flere medlemmer.
Har kigget i flere nr af kludemagasinet, dog ældre udgaver, men hvis ikke redaktionen har oppet sig rigtigt meget kan jeg ikke se hvad jeg kan bruge det medlemsblad til, der er nogle rejsebeskrivelser/reklamer osv som i alle andre foreningsblade og ja et mønster er der også med.
Jeg har set at flere skriver at der er mange fordele ved at være medlem, kan nu ikke se hvilke udover lidt rabat på indgangsbilleten til Træf.
Og med nettet/facebook er det jo gamle nyheder der er i bladet.
Ved ikke hvor mange medlemmer der er i DPF, har også svært ved at støtte en forening der åbentlyst begår ulovlighed :gratis adgang for mænd til Træf, det må man ikke.
Så jeg har valgt at betale fuld pris for biletten og så bruge det restbeløbet til at købe mønstre/stoffer.
Jeg syr i en grp der er startet via FB, vi mødes en gang månedligt og ja der er da nok flere medlemmer, ved det ikke, det er ikke diskussionsemne.
vh Karin

susanne paysen sagde ...

Hej Maria
Ja jeg har været medlem af DPF i flere år , har dog overvejer flere gang om man skal meldt sig ud af foreningen da den ikke giver mig noget input mere .
For første gang i flere år skal jeg til træf , er ret spændt på at se om der er sket noget nyt siden man sidst var på træf.
Ang: lokalgruppe , ja der må jeg melde pas pga min arbejde.
Hvis man skal gøre DPF/ kludemagasinet mere interesant så skal der bruges kræfter på at spørge hvad medlemmerne ønsker sig i bladet og hvad de forventet sig af DPF fremover
Go dag til dig ;0)

Anonym sagde ...

Jeg er ikke med i DPF synes desværre den giver mig nok men er medlem af et par amerikanske foreninger - jeg er heller ikke med i lokalgrupperne men har min egen lille "loge" som har kørt i ca 20 år med samme besætning og så underviser jeg igennem nogle forskellige foreninger :-)
Venlig Hilsen
Helle B. Jensen

Gitte Møldrup sagde ...

Jeg er medlem af DPF og en lokalgruppe hvor der er mange medlemmer som ikke er medlem af DPF. Jeg har aldrig tænkt at de ' kører på fri hjul' som en kalder det. Lokalgruppens økonomi er uafhængig af DPF, så hvis vi en dag ikke er nok til at være lokalgruppe, må vi jo overveje om gruppen så skal fungere som selvstændig forening. Du lægger forhåbentlig resultatet af undersøgelsen ud på bloggen en gang efter weekenden.

Hannekludekone sagde ...

Ja, jeg har været medlem af DPF siden 1996 og er glad for både medlemsskabet og Kludemagasinet. Det er altid op til én selv, hvad man får ud af det. Jeg synes, det er et godt, alsidigt blad. Og jeg glæder mig altid til Træf med alt, hvad det indeholder. Dog kunne jeg godt tænke mig, at flere deltog i generalforsamlingen, det er jo også der, man kan komme med sine meninger og få indflydelse.
Jeg er pga flytning pt ikke medlem af en lokalgruppe, men det skal jeg være, efter at jeg har været medlem i Horsens i mange år.

Conny sagde ...

Jeg er medlem af DPF. Men jeg synes den er lidt gammeldag. Hjemmesiden er stadig inaktiv mange steder. Klludemagasinet er også lidt gammeldags. Men vigtigst: DPF burde være mere aktiv på på de sociale medier f.eks. Facebook, hvor alting sker nu. De burde have været tidligt ude, og have oprettet en gruppen som "Patchwork for alle", der nu er den største PW-gruppe på Facebook. For det bliver nok svært at starte en ny gruppe op nu og få alle lokket der over. Jeg synes også, at der er for få medlemsfordele.
Jeg vælger alligevel at være medlem, da jeg godt kan lide tanken om en fælles forening.
Jeg er med i en PW-gruppe på ca. 40 medlemmer, men langt fra alle er medlem af DPF, så gruppen er heller ikke en lokalgruppe. Igen, der er for få fordele ved at være lokalgruppe til, at bestyrelsen gør en indsats for at få flere med.

Anonym sagde ...

Jeg er ( selvfølgelig ) medlem af DPF og 2 lokalgrupper, vil ikke undvære det. Det er et dejligt medlemsblad, som vi jo alle er ansvarlige for fungerer, det er du god til, hatten af for det.
Vi ses i Odense.
Anne-Grete Andersen
Frederikshavn

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Maria,
jeg er medlem af DPF, men jeg er tæt på at melde mig ud. Jeg betaler glad og gerne kontingent, men jeg synes ikke rigtig at jeg får noget ud af det. Kludemagasinet siger mig ikke så forfærdelig meget. Jeg synes at der er for mange reklamer og rejsebeskrivelser i det. I grunden betaler jeg kontingent (dyrere end normalt p.g.a. bopælen)for at få rabat på billetten til træf...
Jeg er ikke medlem i en lokalgruppe fordi der ikke findes nogen syd for grænsen, men jeg er med i en lille gruppe som har syet sammen i mere end 10 år.

quiltehilsner
Angelika

Lone's Andet Univers sagde ...

DPF er langt bagud for sin tid, og er ikke med på moden i dagens Danmark - i forhold til at være aktiv på de sociale medier, hvilket er et must for at være nutidig og moderne. Foreningen har vist overlevet sig selv og de lokale grupper der findes hvis det skal være et krav i mange af dem at man skal være medlem for st være med i lokal grupperne. De kan ikke hamle op med udviklingen digitalt hvis de ikke snarest får nogen kyndige ansat til at komme med på IT vognen....... Det er en aldeles kedelig og ubrugelig webside de forsøger at køre og ingen vender tilbage til noget dom ikke virker. Men fuld skrue på til dem som gider bruge tid på at arrangere sy aftener og kurser der bruges til noget hvor man frit kan deltage uden at være tvangs indlagt til medlems skab af en forening.

Grethe sagde ...

Jeg er medlem at DPF og har været det lige fra den startede og samtidig med i Skanderborg Quilterne. Kommer også i Århus Quilterne når tiden er til det.Vi er heldigvis nogle som stadig er "gammeldags" og gerne vil have et blad i hånden, så derfor syntes jeg, det er dejligt at få Kludemagasinet,godt man selv kan vælge i disse digitale tider. Håber på et hyggeligt TRÆF Hilsen Grethe

Helle Sejten sagde ...

Jeg har været medlem af patchworkforeningen, men er det ikke mere, af den simple grund, at jeg ikke syntes jeg får valuta for abonnementet. Syntes bladet er super kedeligt og trænger til at være mere up to date med nye trend og symetoder. Og som altid har for meget artquilt med, som jeg syntes bør være en forening for sig. Jeg er medlem af det amerikanske quilteforbund (americanquilter.com)og deres blade er så lækre. Skønne artikler og billeder fra quilteudstillinger af nominerede tæpper samt flotte mønstre til medlemmerne. Helt klart et blad jeg bliver ved med at være medlem af.
Knus fra Helle

grymerspalet sagde ...

Jeg har været medlem af DPF i rigtig rigtig mange år. Jeg er glad for bladet, men synes nok, der kunne være lidt flere mønstre i bladet. Jeg nyder at have en papiridgave i hånden og sidde at læse i. Men jeg får også mange input på facebook og diverse blogs samt ved at være sammen med andre patchworkere. Jeg er medlem af Skanderborg quilterne - en dejlig forening, og vi er en gruppe, der syr sammen på byens plejehjem 3 timer ugentligt. Jeg deltager også i en del kurser. Jeg kan godt lide at læse om kvartalets quilter. Jeg glæder mig rigtig meget til træffet i Odense på lørdag - Juhu der er kun 2 nætter til.
Forventningsfuld hilsen fra Kirsten Grymer.