fredag den 10. august 2012

Find en flot knap...

... stod der i mønstret og det er noget af en udfordring hos mig, efter som modellen, som knappen skulle passe til, er med roser!!! Den slags romantiske knapper har jeg ikke i mine gemmer, men til gengæld har jeg et "lav-selv-knap-kit" fra Dritz!

Advarsel: Billeder af ringe kvalitet, men jeg sad i sofaen og så udspring fra 10 m!

Alle nødvendige dimser er med i pakken. Til venstre selve knapdelene, resten er værktøj.

Plastcirkel til at udvælge motiv og klippe stof i rette størrelse.

Stoffet lægges over knapdelen og puttes ned i hvid gummidims. 
Jeg væder stoffet lidt, så det nemmere bliver på rette sted.

Trævlekanter lægges mod indersiden af knappen.

Bagsiden af knappen lægges til rette over trævlerne.

Sæt den blå dims over knapbagsiden og pres sammen. Det er ikke spor svært.

Og vipti - et styk romantisk rosenknap lige til at sy på!

Maria

PS - stor overraskelse: Dritz kan købes hos Helene...



1 kommentar:

Lenesquilt sagde ...

Ja på den måde er det jo ingen sag at få knapper der passer til.