torsdag den 15. september 2011

Valgminder...

Nu er det ikke fordi min blog skal til at være sådan direkte politisk, men jeg sidder og hyggefniser lidt med mig selv med tanke på min barndoms ret fantastiske valgaftner. Når det var valgaften, var vi en stor flok børn og voksne der samledes, spiste sammen, drak (for mit vedkommende en hel 0,33 cl sodavand), røg (altså de voksne) grinede,legede, diskuterede...

Denne gruppe var en stor del af mit liv... vi havde madklub en gang om ugen, tog på sommerferie og skiferie sammen, på hyttetur, til karneval, i dyrehaven og alt muligt andet.

Jeg husker specielt en valgaften hjemme hos os: Ud på aftenen var vores ret store sofabord overstrøet med flasker, glas, chokoladepapir, chips mv. og ikke mindst clementiner.
Som aftenen skred frem (med i vores øjne det gale reslutat forude) blev luften fyldt med eder, store ord og ikke mindst clementiner!!! Vores lille sort/hvide tv blev bombarderet med clementiner... en lille hjemlig utilfredsheds demonstration. Jeg husker det som helt fantastisk - de voksne kastede med clementiner!!!

Så vildt går det ikke for sig når det er valgaften hos mig selv... vi har spist valgkager fra føtex og følger så med i optællingen med et ½ øje.

Tror mine andre 1½ øje skal kaste deres opmærksomhed på DU 2011 pk. 2. Jeg har kun syet een blok, så jeg mangler inden på lørdag...

Maria

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det var dengang, der virkelig var valgaftener til. Hvor er det dejligt, du husker.
Knus fra
mor

Bedstes Patchwork sagde ...

Jeg husker også valgaftner som spændende at følge med i sammen med de voksne, jeg kom heller ikke så tidligt i seng som ellers, men kastet noget mod fjernsynet har vi dog aldrig brugt,desværre... jeg forstå godt det står fast i en lille piges erindring...det må have været vildt sjovt at overvære ;o)

Helene Juul sagde ...

Det gik lidt mere civiliseret for hjemme hos os ... med rejemadder og hvidvin til de voksne, men jeg husker også valgaften som noget særligt. Det samme var forøvrigt Melodi Grand Prix - i øvrigt uden sammenligning ;-)
Jeg fik syet lidt på et par DU blokke i går aftes, men har stadig ikke vild meget at vise frem. Det er heller ikke helt lørdag endnu ;-)

Lis sagde ...

Førhen var prognoserne jo heller ikke så Sikre som idag. Spændingen var der jo til det sidste :D

God arbejdslyst med dit forsinkede projekt, håber du når det.

Samt god week-end

Kh. Lis

Kari sagde ...

Jeg mindes og valgaftnerne fra før. Vi var altid sammen med vores genboer. Fik lækkert mad, brød og pålæg, spiste foran fjernsynet, og selv om vi fik lov til at være oppe til midnat, ja så kendte man faktisk ikke valgresultatet. Da var der spænding til. Nu holder den første prognose jo næsten altid, selv om den kommer et kvarter efter at valgstederne er lukket. Jeg kan dog ikke mindes at vi var så engagerede at vi ligefrem kastede noget efter fjernsynet.