mandag den 15. august 2011

Knapt med sting? Update!

Nej og slet ikke knaphulssting for dem har jeg syet tons vis af de sidste nogle dage! Så er det godt nok skønt at have et godt bord i solen!

Nogle gange, når jeg syr knaphulssting, vælger jeg at lægge rivevlies under motivet, når jeg applikere. Det gør arbejdet mere stabilt og man undgår at baggrundsstoffet trækker sig sammen/krymper. Jeg bruger gerne en tynd rivevlies (fra stof og stil), så det er nemt at fjerne bagefter. Jeg fjerner altid rivevliesen omkring applikationen.


Alt efter projekt lader jeg rivevliesen sidde under applikationen...

... eller fjerner den, så godt som jeg kan.

 Det stiver applikationen en lille bitte smule, hvis det bliver siddende, men da applikationen er sat på med vliesofix, gør det ikke den store forskel.
Jeg har erfaret, at det er bydende nødvendigt med rivevlies, når jeg knaphulsapplikere med min Brother, og helt unødvendigt på min Bernina.

Nu er det så tid til at komme videre med alle applikationerne... hemmeligt!

Maria

PS: Jeg har ikke noget bag bagrundsstoffet, når jeg syr knaphulssting i hånden.
PS: Uha, hvor er det skønt at alt stoffet bare hænger klart, skåret og med numre på lige til at gå til!

3 kommentarer:

Camilla sagde ...

Det bliver spændende at se, hvad fuglen skal bruges til.

Inge (Kludenyt) sagde ...

Ville du også bruge det til knaphulssting i hånden?????

Bedstes Patchwork sagde ...

Det ser ud som en rigtig dejlig syplads du der har fået, især når solen titter lidt frem.